Dr. Christof Breidenich lehrt Mediendesign und Designmanagement am Campus Köln der Hochschule Macromedia sowie Media and Design an der Graduate School am Campus München. Christof Breidenich studierte Visuelle Kommunikation an der Fachhochschule Aachen und Kommunikationsdesign an der Universität Wuppertal. Seit 1992 ist er in den Bereichen visueller und performativer Unternehmenskommunikation und als Dozent, Coach und Buchautor tätig.
Fakultät Business, Design, Technologie
Breidenich, C., Christ, N., & Takayasu, K.: Digital Communication and Global Visual Image Standards of Emojis
DetailsBreidenich, C., Coenradie, F., & Lelgemann, B.: “Innovation by Design for Smart Cities”
DetailsBreidenich, C., Hilgers-Yilmaz, U., Spiller, R.: Methods workshops for the design of efficient messages
DetailsBreidenich, C., Laubuhr, M.: Use and Importance of Corporate Identity in German Startups
DetailsBildgen, L. & Breidenich, C.: The Creative Potential of the Avant-garde - Inspirations from Modern Art and Postmodernism for Graphic and Communication Design
DetailsBreidenich, C., Hilgers-Yilmaz, U., & Spiller, R.: 2,000 years of visual storytelling – Alternative approaches for visual communication of Christian churches in the age of social media
DetailsSpiller, R., Breidenich, C. & Hilgers-Yilmaz U.: Visual Rhetoric of the Islamic State (IS): Persuasion in the field of terror
Details