Prof. Dr.

Andreas Graefe

Andreas Graefe ist diplomierter Volkswirt und Wirtschaftsinformatiker (Universität Regensburg) und promovierte an der Universität Karlsruhe (TH) in Wirtschaftswissenschaften. Nach seiner Promotion war bei Sky Deutschland tätig, hatte Forschungspositionen am Karlsruher Institut für Technologie (KIT) und der LMU München, und war Gastwissenschaftler an der University of Pennsylvania (Philadelphia) und der Columbia University (New York City). Seit 2015 ist er Professor für Management an der Hochschule Macromedia. Seine Forschungsschwerpunkte sind Forecasting, Decision-Making und Algorithmen.

Lehrgebiet:

Management

Zu Management:
Campus:

München

Zum Standort
Fakultät:

Fakultät Business, Design, Technologie

Publikationen

2021

Forecasting proportional representation elections from non-representative expectation surveys

Details
2019

Accuracy of German federal election forecasts, 2013 & 2017.

Details
2019

Good referees are not nice. Personality effects on football referee decision-making.

Details
2019

Influence of expertise and game time on football referee decisions.

Details
2019

When Referees See Red: Decision Accuracy of Football Referees.

Details
2019

Accuracy gains from conservative forecasting: Tests using variations of 19 econometric models to predict 154 elections in 10 countries.

Details
2018

Predicting elections: Experts, polls, and fundamentals.

Details
2018

Readers’ perception of computer-generated news: Credibility, expertise, and readability.

Details
2018

Testing the Predictive Validity of Multiple Regression Analysis.

Details
2018

Automatisierter Journalismus: Anwendungsbereiche, Formen und Qualität.

Details
2018

Ansatzpunkte für die Veränderung von Geschäftsmodellen durch Computational Journalism.

Details
2016

Predictive validity of evidence-based persuasion principles

Details