Prof. Dr.

Guido Ellert

Professor

Dr. Guido Ellert lehrt am Campus München der Hochschule Macromedia Eventmanagement. Er promovierte an der Technischen Universität München zu einem kommunikationswissenschaftlichen Thema mit dem Nebenfach Psychologie. Nach mehreren Jahren in Lehre und Forschung an der TU München am “Bayrischen Forschungs- und Entwicklungszentrum” wechselte er in die Wirtschaft. Verschiedene Positionen führten dann zum stellvertretender Direktor ans AUDI Institut für Sportkommunikation.

Lehrgebiet:

Wirtschaftspsychologie

Zu Wirtschaftspsychologie
Campus:

München

Zum Standort
Fakultät:

Fakultät Wirtschaft

Publikationen

2019

Hidden Agenda in Sport Sponsorship Decisions.

Details
2019

How are Sport Sponsorship Decisions Made? - Revealing a Hidden Agenda in Managers’ Decision-Making.

Details
2019

Sponsorship Decisions – Are Managers honest with Shareholders?

Details
2019

Sport Sponsorship Decisions – The Influence of Managers’ Personal Objectives on Sponsorship Decision-Making.

Details
2019

Das Wesentliche ist unsichtbar - Wert-Kokreation und Value Capture im Sportmanagement.

Details
2019

The Storage Of Sponsorship Measures At Sports Events – Eye-tracking Implicit Perception Selections And Explicit Processing During The Handball World Championship 2019.

Details
2019

Good referees are not nice. Personality effects on football referee decision-making.

Details
2019

Influence of expertise and game time on football referee decisions.

Details
2019

When Referees See Red: Decision Accuracy of Football Referees.

Details
2019

E-Sports as a Sponsorship Platform.

Details
2019

Hidden Business Models in Sportsorganisations.

Details
2019

Sponsorship activation decision framework – a critical analysis.

Details
2019

Cognitive Biases in Management Decisions in Sport Sponsoring.

Details
2018

Model of Athlete-Target Fit (MATF).

Details
2018

What’s the Purpose of Higher Education? Proposing Meso-Level Operationalizable Superordinate Strategic Goals for Higher Education and Developing the Higher Education Strategy Model and Metrics (HESM&M).

Details
2015

Evolution and Revolution in the field of Sporteconomics

Details
2015

Expect the unexpected: New perspectives on uncertainly management and value logics

Details
2015

The “Empiric Research Map” as a navigation assistant in the research process

Details
2014

Evolution und Revolution in der Sportwissenschaft

Details
2014

Holistic Brand Logic: A conceptual model for a new brand logic

Details
2014

Innovationsrendite im Zeitungsjournalismus: Warum Tageszeitungen einen schweren Stand haben und sich eigentlich neu erfinden müssten

Details
2014

The influence of alcohol on advertising perception

Details

Werdegang von Guido Ellert

Dr. Guido Ellert studierte in München Sport- und Politikwissenschaft.

Er promovierte an der Technischen Universität München zu einem kommunikationswissenschaftlichen Thema mit dem Nebenfach Psychologie. Nach mehreren Jahren in Lehre und Forschung an der TU München am “Bayrischen Forschungs- und Entwicklungszentrum” wechselte er in die Wirtschaft. Verschiedene Positionen führten dann zum stellvertretender Direktor ans AUDI Institut für Sportkommunikation. Anfang 2007 hat er den Ruf der Hochschule Macromedia im Studiengang Medienmanagement angenommen.

Nach mehreren Jahren in Lehre und Forschung an der TU München am “Bayrischen Forschungs- und Entwicklungszentrum” wechselte er in die Wirtschaft. Verschiedene Positionen führten dann zum stellvertretender Direktor ans AUDI Institut für Sportkommunikation. Anfang 2007 hat er den Ruf der Hochschule Macromedia im Studiengang Medienmanagement angenommen.