Dr. Guido Ellert ist diplomierter Sportpsychologe (TUM) und promovierte an der Technischen Universität München zu einem kommunikationswissenschaftlichen Thema mit dem Nebenfach Psychologie.
Nach mehreren Jahren in Lehre und Forschung an der TU München am “Bayrischen Forschungs- und Entwicklungszentrum” wechselte er in die Wirtschaft. Verschiedene Positionen führten dann zum stellvertretenden Direktor ans AUDI Institut für Sportkommunikation.
Am Campus München der Hochschule Macromedia ist er seit 2007 Professor für Sportmanagement und zusätzlich seit 2017 Professor für Wirtschaftspsychologie.
Fakultät Business, Design, Technologie
Schönberner, J., Woratschek, H. & Ellert, G.: Hidden Agenda in Sport Sponsorship Decisions
DetailsSchönberner, J., Woratschek, H. & Ellert, G.: How are Sport Sponsorship Decisions Made? - Revealing a Hidden Agenda in Managers’ Decision-Making.
DetailsSchönberner, J., Woratschek, H. & Ellert, G.: Sponsorship Decisions – Are Managers honest with Shareholders?
DetailsEllert, G. et al.: Sport Sponsorship Decisions – The Influence of Managers’ Personal Objectives on Sponsorship Decision-Making.
DetailsWoratschek, H., Schafmeister, G. & Ellert, G.: Das Wesentliche ist unsichtbar - Wert-Kokreation und Value Capture im Sportmanagement
DetailsBischof, C. & Ellert, G.: The Storage Of Sponsorship Measures At Sports Events – Eye-tracking Implicit Perception Selections And Explicit Processing During The Handball World Championship 2019
DetailsGraefe, A. & Ellert, G.: Good referees are not nice. Personality effects on football referee decision-making
DetailsGraefe, A. & Ellert, G.: Influence of expertise and game time on football referee decisions
DetailsGraefe, A., Bauer, A. & Ellert, G.: When Referees See Red: Decision Accuracy of Football Referees
DetailsSchmidtpeter, J. & Ellert, G.: Sponsorship activation decision framework – a critical analysis
DetailsWawrzinek, D., & Ellert, G.: What’s the Purpose of Higher Education? Proposing Meso-Level Operationalizable Superordinate Strategic Goals for Higher Education and Developing the Higher Education Strategy Model and Metrics
DetailsEllert, G. & Gassner, H.: Expect the unexpected: New perspectives on uncertainly management and value logics
DetailsEllert, G., Germelmann, C. & Wawrzinek, D.: The “Empiric Research Map” as a navigation assistant in the research process
DetailsEllert, G. & Dallwig, S.: Holistic Brand Logic: A conceptual model for a new brand logic
DetailsEllert, G.: Innovationsrendite im Zeitungsjournalismus: Warum Tageszeitungen einen schweren Stand haben und sich eigentlich neu erfinden müssten
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