Prof. Dr.

Guido Ellert

Portrait Gernot Wolfram

Dr. Guido Ellert lehrt am Campus München der Hochschule Macromedia Eventmanagement. Er promovierte an der Technischen Universität München zu einem kommunikationswissenschaftlichen Thema mit dem Nebenfach Psychologie. Nach mehreren Jahren in Lehre und Forschung an der TU München am “Bayrischen Forschungs- und Entwicklungszentrum” wechselte er in die Wirtschaft. Verschiedene Positionen führten dann zum stellvertretender Direktor ans AUDI Institut für Sportkommunikation.

Lehrgebiet:

Wirtschaftspsychologie (B.A.)

Zu Wirtschaftspsychologie
Der Campus München in Nymphenburg, mit Blick auf die Marienkirche
Campus:

München

Zum Standort
Fakultät:

Fakultät Business, Design, Technologie

Publikationen

2019

Schönberner, J., Woratschek, H. & Ellert, G.: Hidden Agenda in Sport Sponsorship Decisions

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2019

Schönberner, J., Woratschek, H. & Ellert, G.: How are Sport Sponsorship Decisions Made? - Revealing a Hidden Agenda in Managers’ Decision-Making.

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2019

Schönberner, J., Woratschek, H. & Ellert, G.: Sponsorship Decisions – Are Managers honest with Shareholders?

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2019

Ellert, G. et al.: Sport Sponsorship Decisions – The Influence of Managers’ Personal Objectives on Sponsorship Decision-Making.

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2019

Woratschek, H., Schafmeister, G. & Ellert, G.: Das Wesentliche ist unsichtbar - Wert-Kokreation und Value Capture im Sportmanagement

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2019

Bischof, C. & Ellert, G.: The Storage Of Sponsorship Measures At Sports Events – Eye-tracking Implicit Perception Selections And Explicit Processing During The Handball World Championship 2019

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2019

Graefe, A. & Ellert, G.: Good referees are not nice. Personality effects on football referee decision-making

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2019

Graefe, A. & Ellert, G.: Influence of expertise and game time on football referee decisions

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2019

Graefe, A., Bauer, A. & Ellert, G.: When Referees See Red: Decision Accuracy of Football Referees

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2019

Jerschl, L. & Ellert, G.: E-Sports as a Sponsorship Platform

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2019

Rothenbacher, F. & Ellert, G.: Hidden Business Models in Sportsorganisations

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2019

Schmidtpeter, J. & Ellert, G.: Sponsorship activation decision framework – a critical analysis

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2019

Schoen, F. & Ellert, G.: Cognitive Biases in Management Decisions in Sport Sponsoring

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2018

Holzleitner, F. & Ellert, G.: Model of Athlete-Target Fit (MATF).

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2018

Wawrzinek, D., & Ellert, G.: What’s the Purpose of Higher Education? Proposing Meso-Level Operationalizable Superordinate Strategic Goals for Higher Education and Developing the Higher Education Strategy Model and Metrics

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2015

Ellert, G.: Evolution and Revolution in the field of Sporteconomics

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2015

Ellert, G. & Gassner, H.: Expect the unexpected: New perspectives on uncertainly management and value logics

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2015

Ellert, G., Germelmann, C. & Wawrzinek, D.: The “Empiric Research Map” as a navigation assistant in the research process

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2014

Ellert, G.: Evolution und Revolution in der Sportwissenschaft

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2014

Ellert, G. & Dallwig, S.: Holistic Brand Logic: A conceptual model for a new brand logic

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2014

Ellert, G.: Innovationsrendite im Zeitungsjournalismus: Warum Tageszeitungen einen schweren Stand haben und sich eigentlich neu erfinden müssten

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2014

Ellert, G. et al.: The influence of alcohol on advertising perception

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