Prof. Dr.

Juliane Richter

Platzhalter weiblich

Dr. Juliane Richter lehrt seit März 2020 im Fachgebiet Psychologie am Campus Stuttgart der Hochschule Macromedia und leitet darüber hinaus den Bachelorstudiengang Psychologie.

Ihre akademische Laufbahn startete sie an der Berlin School of Economics and Law. Am Leibniz-Institut für Wissensmedien in Tübingen promovierte Juliane Richter im Jahr 2017 im Fach Psychologie zum Thema Lenkung von Aufmerksamkeit mit Hinweisreizen im Kontext von Multimedia.

Lehrgebiet:

Wirtschaftspsychologie (B.Sc.)

Zu Wirtschaftspsychologie
Campus:

Stuttgart

Zum Standort
Fakultät:

Fakultät Kultur, Medien, Psychologie

Funktionen an der Macromedia:

Head of Study Programme Psychology 

Publikationen

2021

How the poor get richer: Signaling guides attention and fosters learning from text‐graph combinations

Details
2021

How to support dental students in reading radiographs

Details
2021

Comparing radiographs with signaling improves anomaly detection of dental students: An eye‐tracking study

Details
2021

Deep semantic gaze embedding and scanpath comparison for expertise classification during OPT viewing

Details
2020

How massed practice improves visual expertise in reading panoramic radiographs in dental students

Details
2020

Pupil diameter differentiates expertise in dental radiography visual search

Details
2019

Studying the expertise reversal of the multimedia signaling effect at a process level

Details
2018

Signaling text-picture relations in multimedia learning: The influence of prior knowledge

Details
2018

Multimediales Lernen: Lehren und Lernen mit Texten und Bildern

Details
2018

Overlooking: the nature of gaze behavior and anomaly detection in expert dentists

Details
2016

Signaling text-picture relations in multimedia learning: A comprehensive meta-analysis

Details
2016

Lernen mit einem digitalen Schulbuch

Details
2016

eChemBook: Gestaltung eines digitalen Schulbuchs

Details
2016

Pilotprojekt: Digitales Schulbuch für den Chemieuntericht

Details
2015

Multimediale Unterrichtsmaterialien gestalten. Ergebnisse der empirischen Lehr-Lernforschung

Details
2014

Das digitale Schulbuch als Lernbegleiter

Details
2014

eChemBook: ein interaktives, digitales Schulbuch für den Chemieunterricht

Details