Prof. Dr.

Elena Patten

Portrait Elena Patten

Dr. Elena Patten lehrt Fashion Management am Campus Stuttgart der Macromedia Hochschule. Nach ihrem Master in Fashion und Luxus Management an der SDA Bocconi in Mailand promovierte Elena Patten an der University of Gloucestershire zum Thema Digitalisierung im Modeeinzelhandel. Sie untersuchte in ihrer Arbeit die Kundenwahrnehmung von Serviceleistungen bei einem Einkauf von Modeartikeln über mehrere Verkaufskanäle eines Unternehmens, dem sogenannten Omnichannel Retailing.

Lehrgebiet:

Fashion Management

Zu Fashion Management
Campus:

Stuttgart

Zum Standort
Fakultät:

Fakultät Business, Design, Technologie

Funktionen an der Macromedia:

Professorin für Fashion Management

Projekte

Publikationen

2021

Patten, E.: The key drivers of perceived omnichannel service quality in fashion

Details
2021

Patten, E. & Ozuem, W.: Exploring service quality perception in omnichannel retailing in the case of German fashion industry

Details
2020

Patten, E. et al.: Minding the competition: The drivers for multichannel service quality in fashion retailing

Details
2019

Patten, E.: Omnichannel purchasing behaviour: issues and insights

Details
2019

Patten, E.: Omnichannel purchasing behaviour and service quality

Details
2019

Azemi, Y., Ozuem, W., Patten, E. (Eds.): Harnessing Omnichannel Marketing Strategies for Fashion and Luxury Brands

Details
2019

Patten, E. & Ozuem, W.: Investigating the drivers for multichannel service quality in fashion retailing

Details
2017

Patten, E.: Omnichannel retailing and perceived service quality

Details
2017

Patten, E. & Ozuem, W.: The notion of omni-channel retailing in the fashion industry

Details
2015

Patten, E. & Rashid, T.: CRM in a German multichannel retailing company

Details