Prof. Dr.

Florian Haumer

Portrait Florian Haumer

Dr. Florian Haumer ist Professor für allgemeines Medienmanagement und Marketingmanagement am Campus München der Hochschule Macromedia. 2024 wurde er zum Vizepräsident Forschung und Wissenstransfer gewählt. Er ist Gründer und Geschäftsführer der Unternehmensberatung haumer&konsorten GmbH, die sich seit 2011 mit Performance Marketing, strategischer Markenführung und Big Data Analytics beschäftigt.

Lehrgebiet:

Marketingmanagement

Zu Marketingmanagement
Der Campus München in Nymphenburg, mit Blick auf die Marienkirche
Campus:

München

Zum Standort:
Fakultät:

Fakultät Kultur, Medien, Psychologie

Funktionen an der Macromedia:

Vizepräsident Forschung & Wissenstransfer

Projekte

Publikationen

2024

ESG-Berichterstattungen in der aktuellen Praxis

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2023

Haumer, Florian, Kolo, Castulus, Roth, Alexander, & Schwarz, Rafael: Influencers and their motivations to create content: A qualitative typology based on an international survey.

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2022

Kolo, Castulus, Haumer, Florian, & Roth, Alexander: Formal Professionalization of Early-stage Social Media “Influencers” - Attitudinal Drivers and Their Relation to Personality Traits

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2021

Haumer, F., & Kolo, C.: Sustainability and Urban "Mediascapes". The Impact of Smart City Tehnologies on Journalism

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2021

Haumer, F., Schlicker, L., Murschetz, P.C., & Kolo, C.: Tailor the message and change will happen? An experimental study of message tailoring as an effective communication strategy for organizational change. Journal of Strategy and Management, 14(4), 426-443. https://doi.org/10.1108/JSMA-08-2020-0207

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2021

Kolo, C., & Haumer, F.: Geschäftsmodellinnovationen traditioneller Medienunternehmen in Zeiten von Social Media und Plattformökonomie

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2021

Kolo, C., & Haumer, F.: Technological advances and the future of corporate and marketing communication - An international foresight study among experts from different professional backgrounds

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2021

Kolo, C., Mierzejewska, B., Haumer, F., Roepnack, A., Schmidt, C., & Luo, A.: Teaching Media Management in International Perspective: A Comparative Content Analysis of Curricula in the US and Germany

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2020

Haumer, F., Kolo, C. & Reiners, S.: The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention

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2019

Kolo, C. & Haumer, F.: Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations

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2018

Haumer, F., Renner, K. & Kolo, C.: Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen

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