Prof. Dr.

Florian Haumer

Portrait Florian Haumer

Dr. Florian Haumer ist Professor für allgemeines Medienmanagement und Marketingmanagement am Campus München der Hochschule Macromedia. Seit Dezember 2018 steht er der Fakultät Medien der Hochschule Macromedia als Dekan vor. Er ist Gründer und Geschäftsführer der Unternehmensberatung haumer&konsorten GmbH, die sich seit 2011 mit Performance Marketing, strategischer Markenführung und Big Data Analytics beschäftigt.

Lehrgebiet:

Marketingmanagement

Zu Marketingmanagement
Der Campus München in Nymphenburg, mit Blick auf die Marienkirche
Campus:

München

Zum Standort:
Fakultät:

Fakultät Kultur, Medien, Psychologie

Projekte

Publikationen

2020

Haumer, F., Kolo, C. & Reiners, S.: The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention

Details
2019

Haumer, F., Schlicker, L. & Kolo, C.: The effects of message tailoring on the motivation for change in different phases of an employee`s change journey

Details
2019

Kolo, C. & Haumer, F.: Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations

Details
2018

Kolo, C. & Haumer, F.: Current Media Management Education in International Perspective

Details
2018

Haumer, F., Renner, K. & Kolo, C.: Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen

Details