Dr. Florian Haumer ist Professor für allgemeines Medienmanagement und Marketingmanagement am Campus München der Hochschule Macromedia. Seit Dezember 2018 steht er der Fakultät Medien der Hochschule Macromedia als Dekan vor. Er ist Gründer und Geschäftsführer der Unternehmensberatung haumer&konsorten GmbH, die sich seit 2011 mit Performance Marketing, strategischer Markenführung und Big Data Analytics beschäftigt.
Fakultät Kultur, Medien, Psychologie
Haumer, F., Kolo, C. & Reiners, S.: The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention
DetailsHaumer, F., Schlicker, L. & Kolo, C.: The effects of message tailoring on the motivation for change in different phases of an employee`s change journey
DetailsKolo, C. & Haumer, F.: Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations
DetailsHaumer, F., Renner, K. & Kolo, C.: Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen
Details