Seit dem 1.2.2020 bekleidet Prof. Dr. Dr. Castulus Kolo das Amt des Hochschulpräsidenten an der Hochschule Macromedia.
Der Fakultät der privaten Hochschule gehört Kolo seit 2007 an, als er auf eine Professur für Medienmanagement am Stuttgarter Campus der Hochschule Macromedia berufen wurde. Bereits im darauffolgenden Jahr wurde ihm die bundesweite Leitung dieses bis heute erfolgreichsten Macromedia-Studiengangs übertragen.
PublikationenFakultät Kultur, Medien, Psychologie
Kolo, C., Mütterlein, J., & Schmid, S. A.: Believing Journalists, AI, or Fake News: The Role of Trust in Media
DetailsHaumer, F., & Kolo, C.: Sustainability and Urban "Mediascapes". The Impact of Smart City Tehnologies on Journalism
DetailsHaumer, F., Schlicker, L., Murschetz, P.C., & Kolo, C.: Tailor the message and change will happen? An experimental study of message tailoring as an effective communication strategy for organizational change. Journal of Strategy and Management, 14(4), 426-443. https://doi.org/10.1108/JSMA-08-2020-0207
DetailsKolo, C., & Haumer, F.: Geschäftsmodellinnovationen traditioneller Medienunternehmen in Zeiten von Social Media und Plattformökonomie
DetailsKolo, C., & Haumer, F.: Technological advances and the future of corporate and marketing communication - An international foresight study among experts from different professional backgrounds
DetailsKolo, C., Haumer, F., & Roth, A.: Rationales for Media Management Curricula – Comparative Analyses on their Diversity within and across Media and Education Systems
DetailsKolo, C., Kunz, R., & Roth, A.: Elektronischer Sport („E-Sport“) – ein aufstrebender Wirtschaftszweig in der Medienbranche
DetailsKolo, C., & Lüst, N.: Computerspiele und soziale Interaktion in virtuellen Räumen – Eine empirische Untersuchung der Zusammenhänge von allgemeinen psychosozialen Faktoren mit Spielmotivation und -auswahl
DetailsKolo, C., Mierzejewska, B., Haumer, F., Roepnack, A., Schmidt, C., & Luo, A.: Teaching Media Management in International Perspective: A Comparative Content Analysis of Curricula in the US and Germany
DetailsHaumer, F., Kolo, C. & Reiners, S.: The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention
DetailsKolo, C., Christensen, A., Qiu, Q.Q., & Raia, C.: Smart cities and their “mediascape” – A future perspective for local newspaper publishers
DetailsHaumer, F., Schlicker, L. & Kolo, C.: The effects of message tailoring on the motivation for change in different phases of an employee`s change journey
DetailsKolo, C. & Haumer, F.: Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations
DetailsKolo, C. & Lüst, N.: From gamer personality via motivation to game choice - Typifying gamers and games based on survey data
DetailsHaumer, F., Renner, K. & Kolo, C.: Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen
DetailsKolo, C. & Christensen, A.: The potential role of newspaper publishers in a “smart city’s” mediascape
DetailsKolo, C. & Haumer, F.: Classifying social media “influencer” in brand communication. A systematic approach on motives to post and consume based on survey data
DetailsKolo, C. & Weichert, S.: Germany: Evaluating Alternatives to Finance Quality Journalism
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