Seit dem 1.2.2020 bekleidet Prof. Dr. Dr. Castulus Kolo das Amt des Hochschulpräsidenten an der Hochschule Macromedia.
Der Fakultät der privaten Hochschule gehört Kolo seit 2007 an, als er auf eine Professur für Medienmanagement am Stuttgarter Campus der Hochschule Macromedia berufen wurde. Bereits im darauffolgenden Jahr wurde ihm die bundesweite Leitung dieses bis heute erfolgreichsten Macromedia-Studiengangs übertragen.
PublikationenFakultät Kultur, Medien, Psychologie
Haumer, F., & Kolo, C.: Sustainability and Urban "Mediascapes". The Impact of Smart City Tehnologies on Journalism
DetailsHaumer, F., Schlicker, L., Murschetz, P.C., & Kolo, C.: Tailor the message and change will happen? An experimental study of message tailoring as an effective communication strategy for organizational change. Journal of Strategy and Management, 14(4), 426-443. https://doi.org/10.1108/JSMA-08-2020-0207
DetailsHaumer, F., Kolo, C. & Reiners, S.: The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention
DetailsHaumer, F., Schlicker, L. & Kolo, C.: The effects of message tailoring on the motivation for change in different phases of an employee`s change journey
DetailsKolo, C. & Haumer, F.: Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations
DetailsKolo, C. & Lüst, N.: From gamer personality via motivation to game choice - Typifying gamers and games based on survey data
DetailsHaumer, F., Renner, K. & Kolo, C.: Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen
DetailsKolo, C. & Christensen, A.: The potential role of newspaper publishers in a “smart city’s” mediascape
DetailsKolo, C. & Haumer, F.: Classifying social media “influencer” in brand communication. A systematic approach on motives to post and consume based on survey data
DetailsKolo, C. & Weichert, S.: Germany: Evaluating Alternatives to Finance Quality Journalism
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