Prof. Dr. Dr.

Castulus Kolo

Seit dem 1.2.2020 bekleidet Prof. Dr. Dr. Castulus Kolo das Amt des Hochschulpräsidenten an der Hochschule Macromedia.

Der Fakultät der privaten Hochschule gehört Kolo seit 2007 an, als er auf eine Professur für Medienmanagement am Stuttgarter Campus der Hochschule Macromedia berufen wurde. Bereits im darauffolgenden Jahr wurde ihm die bundesweite Leitung dieses bis heute erfolgreichsten Macromedia-Studiengangs übertragen.

Publikationen
Lehrgebiet

Medien- und Kommunikationsmanagement

Zu Medien- & Kommunikationsmanagement
Campus

München

Standort
Fakultät

Fakultät Medien

Publikationen

2020

The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention.

Details
2019

The effects of message tailoring on the motivation for change in different phases of an employee`s change journey.

Details
2019

Strategic challenges of newspaper publishing in an international perspective.

Details
2019

Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations.

Details
2019

From gamer personality via motivation to game choice - Typifying gamers and games based on survey data.

Details
2019

Economics of Information and Cultural Goods.

Details
2018

Current Media Management Education in International Perspective

Details
2018

Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen.

Details
2018

The potential role of newspaper publishers in a “smart city’s” mediascape.

Details
2018

Classifying social media “influencer” in brand communication. A systematic approach on motives to post and consume based on survey data.

Details
2016

Experiencing smartglasses in everyday life

Details
2016

Ökonomie sozialer Medien

Details
2016

Design plus Management Thinking in Teaching Innovation

Details
2015

The fate of the newspaper business model

Details
2015

The intricate relationship of the media business and economic development

Details
2014

From sports fandom to sports business in times of digital medi

Details
2014

Germany: Evaluating Alternatives to Finance Quality Journalism

Details
2014

Hoffnung für Zeitungsverlage durch Tablet & Co?

Details
2013

Models explaining gaming behavior

Details
2013

Qualitätsjournalismus im Spannungsfeld von Systemrelevanz und Unternehmertum

Details