Prof. Dr. Dr.

Castulus Kolo

Portrait Castulus Kolo

Seit dem 1.2.2020 bekleidet Prof. Dr. Dr. Castulus Kolo das Amt des Hochschulpräsidenten an der Hochschule Macromedia.

Der Fakultät der privaten Hochschule gehört Kolo seit 2007 an, als er auf eine Professur für Medienmanagement am Stuttgarter Campus der Hochschule Macromedia berufen wurde. Bereits im darauffolgenden Jahr wurde ihm die bundesweite Leitung dieses bis heute erfolgreichsten Macromedia-Studiengangs übertragen.

Publikationen
Lehrgebiet

Medien- und Kommunikationsmanagement

Zu Medien- & Kommunikationsmanagement
Der Campus München in Nymphenburg, mit Blick auf die Marienkirche
Campus

München

Standort
Fakultät

Fakultät Kultur, Medien, Psychologie

Projekte

Publikationen

2022

Kolo, C., Mütterlein, J., & Schmid, S. A.: Believing Journalists, AI, or Fake News: The Role of Trust in Media

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2021

Haumer, F., & Kolo, C.: Sustainability and Urban "Mediascapes". The Impact of Smart City Tehnologies on Journalism

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2021

Haumer, F., Schlicker, L., Murschetz, P.C., & Kolo, C.: Tailor the message and change will happen? An experimental study of message tailoring as an effective communication strategy for organizational change. Journal of Strategy and Management, 14(4), 426-443. https://doi.org/10.1108/JSMA-08-2020-0207

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2021

Kolo, C.: Die Ökonomie sozialer Medien

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2021

Kolo, C., & Haumer, F.: Geschäftsmodellinnovationen traditioneller Medienunternehmen in Zeiten von Social Media und Plattformökonomie

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2021

Kolo, C., & Haumer, F.: Technological advances and the future of corporate and marketing communication - An international foresight study among experts from different professional backgrounds

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2021

Kolo, C., Haumer, F., & Roth, A.: Rationales for Media Management Curricula – Comparative Analyses on their Diversity within and across Media and Education Systems

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2021

Kolo, C., Kunz, R., & Roth, A.: Elektronischer Sport („E-Sport“) – ein aufstrebender Wirtschaftszweig in der Medienbranche

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2021

Kolo, C., & Lüst, N.: Computerspiele und soziale Interaktion in virtuellen Räumen – Eine empirische Untersuchung der Zusammenhänge von allgemeinen psychosozialen Faktoren mit Spielmotivation und -auswahl

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2021

Kolo, C., Mierzejewska, B., Haumer, F., Roepnack, A., Schmidt, C., & Luo, A.: Teaching Media Management in International Perspective: A Comparative Content Analysis of Curricula in the US and Germany

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2020

Haumer, F., Kolo, C. & Reiners, S.: The Impact of Augmented Reality Experiential Marketing on Brand Equity and Purchase Intention

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2020

Kolo, C.: Social Media

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2020

Kolo, C., Christensen, A., Qiu, Q.Q., & Raia, C.: Smart cities and their “mediascape” – A future perspective for local newspaper publishers

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2019

Haumer, F., Schlicker, L. & Kolo, C.: The effects of message tailoring on the motivation for change in different phases of an employee`s change journey

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2019

Kolo, C.: Strategic challenges of newspaper publishing in an international perspective

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2019

Kolo, C. & Haumer, F.: Social media celebrities as brand influencers in brand Communication. An Empirical Study on Influencer Content, its Advertising Relevance, and Audience Expectations

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2019

Kolo, C. & Lüst, N.: From gamer personality via motivation to game choice - Typifying gamers and games based on survey data

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2019

Mierzejewska, B. & Kolo, C.: Economics of Information and Cultural Goods

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2018

Kolo, C. & Haumer, F.: Current Media Management Education in International Perspective

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2018

Haumer, F., Renner, K. & Kolo, C.: Effects of Augmented Reality in Soccer Broadcasting on Viewing Experiences: An Experimental Study on the Differences of Sports Experts vs. Laymen

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2018

Kolo, C. & Christensen, A.: The potential role of newspaper publishers in a “smart city’s” mediascape

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2018

Kolo, C. & Haumer, F.: Classifying social media “influencer” in brand communication. A systematic approach on motives to post and consume based on survey data

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2016

Kolo, C., Höflich, J. & Kessler, T.: Experiencing smartglasses in everyday life

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2016

Kolo, C.: Ökonomie sozialer Medien

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2016

Kolo, C. & Merdes, C.: Design plus Management Thinking in Teaching Innovation

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2015

Kolo, C.: The fate of the newspaper business model

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2015

Kolo, C.: The intricate relationship of the media business and economic development

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2014

Kolo, C.: From sports fandom to sports business in times of digital media

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2014

Kolo, C. & Weichert, S.: Germany: Evaluating Alternatives to Finance Quality Journalism

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2014

Kolo, C.: Hoffnung für Zeitungsverlage durch Tablet & Co?

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2013

Kolo, C. & Park, Y.-J.: Models explaining gaming behavior

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2013

Kolo, C.: Qualitätsjournalismus im Spannungsfeld von Systemrelevanz und Unternehmertum

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